Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania

29.02.2012, 10:07
ONG-1990-017
ONG
APC Romania
1990

Managerul organizatiei

Dl. Costel Stanciu
Presedinte

Tipul organizatiei

Organizatii neguvernamentale

Date de contact

Dl. Costel Stanciu
Presedinte
0213110243
Bucuresti
N.Balcescu 32-34, 16, Sector 1

Obiective si misiuni

Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România este o organizaţie neguvernamentală, apolitică şi nonprofit, înfiinţată încă din anul 1990, care are ca principal obiectiv apărarea, promovarea şi reprezentarea prin toate mijloacele legale ale drepturilor şi intereselor consumatorilor în raporturile cu agenţii economici şi instituţiile statului.

La nivel naţional Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România a fost recunoscută prin HG nr. 1106/2005 ca fiind de utilitate publică.

Potrivit statutului asociaţiei, principalele obiective ale asociaţiei sunt:
• apărarea, promovarea şi reprezentarea prin toate mijloacele legale a drepturilor şi intereselor consumatorilor în raporturile cu agenţii economici şi instituţiile statului
• educare,consilierea şi informarea consumatorilor prin acţiuni proprii, publicaţii, studii de piaţă şi orice alte mijloace de informare în masă;
• analizarea şi rezolvarea sesizărilor formulate de consumatori, prin intermediul forţelor proprii ale asociaţiei sau prin organele abilitate ale statului;
• dezvoltarea parteneriatului internaţional în domeniul protecţiei consumatorilor;
• colaborarea cu organizaţii profesionale şi cu instituţii abilitate guvernamentale şi neguvernamentale, cu atribuţii în domeniul protecţiei consumatorilor, în vederea respectării intereselor consumatorilor;
• îmbunătăţirea cadrului legislativ general de protecţie a consumatorilor, prin solicitări adresate autorităţilor, prin participarea la elaborarea standardelor sau a specificaţiilor ce definesc bunurile de consum şi serviciile;
• desfăşurarea de activităţi publicistice şi editoriale;
• formare profesională a adulţilor în domeniul protecţiei consumatorilor;
• conştientizarea prin acţiuni proprii a agenţilor economici asupra drepturilor şi intereselor consumatorilor.

Nivele de interes

  • national

Domenii de interes

  • Concurenta
  • Consumatori
  • Piata interna
  • Siguranta alimentara

Retele / Networking

În prezent APC România este membră a următoarelor reţele şi organizaţii:
• Consumers International
• Organizaţia Europeană a Consumatorilor (BEUC)
• Consumers Citizenship Network
• E-Consumers Network
• International Network of Civil Society Organizations in Competition (INCSOC)
• CEE Network – Network of NGOs from Central and Eastern European region operating in the joint fields of consumer an environmental protection
• ADR Directory – Reteaua organizatiilor care furnizeaza servicii de mediere prejudecatoareasca
• TACD(Dialogul TransOceanic al Consumatorilor)

Activitati de lobby si advocacy in anul precedent

Pentru 2010-2012 APC România şi-a stabilit ca şi principale direcţii de interes următoarele activităţi:
Acţiune colectivă
Contracte încheiate de către consumatori
Drepturile digitale (viaţa privată şi protecţia datelor, pieţele digitale, precum telecomunicaţii, drepturile de proprietate intelectuală on-line ...)
Produse alimentare (informaţii referitoare la alimente, igiena şi siguranţa alimentelor, marketing către copii)
Sănătate (produse farmaceutice, siguranţa pacientului, asistenţa medicală transfrontalieră şi e-sănătate)
Servicii Financiare (supravegherea financiară şi reglementarea serviciilor financiare cu amănuntul, servicii de plată, credit ipotecar, incluziunea financiară, educaţie financiară)
Siguranţa (siguranţă a produselor, substanţelor chimice, nanotehnologiilor, eticheta ecologică)
Sustenabilitatea Energetică - durabilitatea produselor de consum (de exemplu, proiectarea ecologică, etichetarea de mediu), accesul şi accesibilitatea la energie şi posibilitatea de alegere a consumatorilor.

 

ue.png“Acţiunile întreprinse de Uniunea Europeană au un impact asupra vieţilor a milioane de europeni. Deciziile care îi afectează trebuie luate într-un mod cât mai transparent.” ec.europa.eu


Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OECD) a lansat cel de-al doilea volum din seria studiilor sale despre procesul de lobby: Lobbyists, Governments and Public Trust, Volume 2 - Promoting Integrity through Self-regulation

Volumul analizeaza reglementarea si autoreglementarea activitatilor de lobby si exploreaza diverse optiuni pentru consolidarea transparentei si responsabilitatii in acest tip de activitate. Click aici pentru achizitionarea acestui volum.